Smidig teknik för bättre arbetsflöde och marknadsföring

Som företagare finns det mycket teknik att använda som underlättar arbetet mycket. Effektivisera kommunikationen och skapa ett bättre arbetsflöde.

Bättre arbetsflöde med CRM

Som företagare har du säkert stött på termen CRM mer än en gång. CRM betyder Customer Relationship Management och handlar både om marknadsföring och arbetsflöden. Många gånger hänger de två områdena ihop. När du använder CRM-verktyg från lime-technologies.se får företaget en smart plattform som sammanför alla era projekt. Möten, kalendrar, delmoment i projekt, nyhetsbrev, marknadsföring, kunder och även potentiella kunder. Allt samlat på ett ställe. Det hjälper er att arbeta smidigare. Du ser när en medarbetare är klar med sin del av projektet och du kan påbörja din del. Det underlättar mycket att inte behöva mejla, sms:a och ringa för att kommunicera med varandra. En annan stor fördel med att ta hjälpa av lime-technologies.se är att ni även får tillgång till en databas med över en miljon potentiella kunder. På en gång. Gå in på lime-technologies.se och se hur de kan hjälpa er.

Teknik som hjälpmedel

Aldrig någonsin har det varit så enkelt att driva företag som idag. Den tekniska landvinningen är stor och växer hela tiden. Det underlättar mycket att både som privatperson och företagare använda alla de hjälpmedel som finns. Det handlar inte bara om datorer och mobiler, utan om appar och plattformar som kan göra delar av arbete åt oss. Mycket arbete kan effektiviseras tack vara ny teknik.

Teknik inom marknadsföring

Företag som förstår att använda plattformar med smarta tekniska lösningar för bättre marknadsföring har ett stort försprång. När du använder verktyg som lime-technologies.se erbjuder kommer du inte bara skicka ut snyggare nyhetsbrev, du kan även individualisera dem utifrån kundernas intressen och köpvanor. Det medför att dina nyhetsbrev blir intressantare att öppna och läsa. Den individualiserade marknadsföringen växer enormt och det är smart att redan idag vara med på tåget.

Genom att förstå de olika algoritmerna på de sociala plattformarna kommer du också lättare att nå dina kunder. Alla plattformarna baseras på AI-teknik som styr hur relevanta dina inlägg blir. Som företagare är det klokt att ta reda på vilken plattform som de flesta av dina kunder är på och sedan storsatsa där. Analysera allt du gör på plattformarna och hitta de hashtags som ger dig en bra respons. Det är även smart att skicka dina inlägg under den tid på dygnet som dina kunder svarar bäst. Säljer du till företagare vill du att inläggen ska komma upp i deras flöden dagtid. Har du privatpersoner som kunder kan det vara smartare att skicka inläggen efter klockan 19. När de är mätta och glada och sitter i soffan med mobilen i handen efter en lång arbetsdag. Tekniken kan verkligen hjälpa företag att arbeta smidigare och lättare nå ut med produkter och tjänster.

Relaterade inlägg